1 päivä 7 tuntia sitten Wisitor02 sanoi:
Onko teille muillekin tullut ilmoitus vaarallista tai haitallisista sivustoista, kun on halunnut siirtyä Designlasi.com sivuille,Käytän... Lue lisää →
1 viikko 8 tuntia sitten SannaA sanoi:
Tietäisikö joku, mikä tämän linnun nimi ja valmistusvuosi on? Pohjassa lukee Oiva Toikka Nuutajärvi Notsjö 274/1500 ja kyljessä on... Lue lisää →
1 viikko 9 tuntia sitten Hessukka sanoi:
Osaisiko joku kertoa näistä mitään? Koitin etsiä sivuistolta ja googlesta, sekä kuvahaulla. Mutta ei löytynyt tietoa... etukäteen kiitos... Lue lisää →
1 viikko 16 tuntia sitten Crackers89 sanoi:
Tarvitsisin hieman apua kyseisen sinisen maljakon tunnistukseen. Omalla googletuksella arvailen, että kyseessä voisi olla Wirkkalan löytö... Lue lisää →
1 viikko 19 tuntia sitten Esa-Juhani sanoi:
Tunnistiaisiko joku, mikä kulho on kysessä? Olen etsinyt tietoa Googlen kuvahaulla, tuloksetta. Kulhossa ei myöskään ole signeerausta tms... Lue lisää →
1 viikko 1 päivä sitten MarjaE sanoi:
Tietäisikö joku, minkä niminen astiasto on kyseessä ja kuka sen on suunnitellut 1950-60-luvulla. Kultaus reunoissa ja kuvioinnissa.
Lue lisää →
1 viikko 1 päivä sitten osku4u sanoi:
Laseja 6 kpl, suuaukko 75mm, pohja 53mm (aika sama kuin viola), korkeus 80 mm ( 5 mm matalampi kuin viola). Työn jälki parempi kuin... Lue lisää →
1 viikko 1 päivä sitten etuovi sanoi:
Lasimaljakko on kooltaan noin korkeus 12 cm, leveys 15 cm ja pituus noin 22 cm. Kaikki tieto olisi hyväksi.
Lue lisää →
1 viikko 1 päivä sitten Wisitor02 sanoi:
Tuli nettiselailussa vastaan Anton studio Designin valmistamat lasiset munakupit, Mariskooli on saattanut antaa vaikutteita munakuppien... Lue lisää →
Moi
Kyllä toi aika uniikilta näyttää, on noita kleopatroja muutana ollut mutta ei tuollaista ja värikin on aika erikoinen.
Noita rixun erikoisuuksia putkahtelee esiin silloin tällöin. Itse muistan mm. Nanny Stillin "stella polaris" koristepullon joka oli poikkeavasti tehty kristallimassasta. Oli myös painavampi ja kirkkaampi kuin muut vastaavat.
Oma mielipide näistä on että kyseessä saattaa olla protomalli tuotannon suunnitteluun, vaikka taiteilija piirtää mallin paperille se ei välttämättä toteudu sellaisenaan tuotantoon ja siksi välillä näitä uniikkeja prototöitä löytyy nurkista/kirppareilta. Hieno erikoisuus ja joku vakavasti otettava kleopatrakeräilijä voi maksaa tästä hieman enemmän kuin muista.
Todella hieno tosiaan! Onko tuo Riksun tarra ihan kunnolla kiinni tuossa kaulassa?
Kyllä tarra on kiinni ja aivan ehjä,
Onpa mielenkiintoinen. Hieno lisä kokoelmaasi :-)
Tarrojahan pystyy kuka vain liimailemaan, jotenkin sellainen tunne että olisi muualta kuin Suomesta mutta eipä ole faktoja lyödä pöytään
Niinhän se on. Usein onneksi tarrojen kulmiin jää usein pieni vaaleampi osa, kun niitä irrotellaan muista esineistä. Siitä sitten voi lukea jotain alkuperästä. Vaikkakin se jälki voi jäädä myös pesusta :-)
Joo kyllähän tarroja voi liimailla kenellä niitä sattuu olemaan ovat ne sitten aitoja tai ei, jotenkin tuosta tekstistäsi paistaa epäilys tuotteen alkuperästä ? en ole varma siitä itsekkään ,, mutta kannattaisiko nähdä vaivaa ?? ennemmin kannattaisi varoa noita kalliimpia tuotteita, niinsanutuissa halpamaissa on uskomattoman taitavaa porukkaa ...
Ikävän monta kertaa on kirpparilla tullut vastaan lasiesineitä, joihin on vääriä tarroja liimailtu ja siten yritetty nyhtää korkeampaa hintaa. Tädin yhdestä lasikiposta revittiin väärä tarra pois. Tosin oli oikeasti kuitenkin designia, ei vain ollut kyseinen suunnittelija koskaan tehnyt tarran pajalle mitään. Mutta aiheeseen... On erikoisen ja hienon näköinen tämä kyseinen mahdollinen uniikki kleopatra! Ja kyllähän esimerkiksi aurinkopullojen keräilijöistä osa kerää myös kopioita ym. Eli eipä tässä mahdotonta vahinkoa ole sattunut kun JORKKA on tämän hommannut. Eihän sitä tiedä mikä tarina tähän vielä liittyykään.
Ei tuotteessa ei ole mitään vikaa, todella hieno!! Tuollainen punainen liukuvärjäys vai mikä lieneekään ei vain ole Riihimäen tyyliä. . Tarra myös lisäksi mielestäni tuoreemmalta aikakaudelta ollakseen kleopatran prototyyppi (saati sitten että prototyyppiin liimattaisiin Riihimäen tarra... Ja Jorkka, en tarkoittanut että tarra olisi feikki, tuskin kukaan valmistaa tarroja vain siksi että saisi tuotteista enemmän hintaa.
Saisiko muuten pohjasta kuvaa, hioma / puntteli / reuna jälkikin yleensä paljastaa jotain
Kyllä näistä keskusteluista saa paljon vinkkejä ja tietoja , mutta mikä on varmasti se oikea tieto ? jokainen tiedonmurunen vie asiaa lähemmäksi . tässä lisäkuvia .. tarkastelin niitä tarroja ,ovat samanlaisia , samanikäisissä Kleopatroissa..
Liekkö tullut virhe tekijällä kun kahva kierre väärin päin verrattuna toisiin.
Kaunis esine kuitenkin.
Kurkkasin vitriiniin ja suuressa osassa kierre oli ulospäin. Tosin monessa kierre on alhaalla eikä ylhäällä.
Moi
Ei näissä ole punttelin jälkiä, suupuhallettu(värialoitus) kiinni muottiin kiertämällä esinettä. Toisin sanoen se puntteli on ollut siinä suuosassa. Terv. Puntteli ;)
Hei!
Eikös siinä suuosassa ollut sittenkin vain pilli...?
Hei Diletantta olet aivan oikeassa, hyvä, sekosin vastauksessani, joku kysyi punttelin jäljestä että onko sitä?
Sitä ei ole koska, jos esine on muottiin suupuhalletua lasia(auto-puhallus myös mahdollinen)niin siinä tapahtuu vain suupuhallus pillillä(punttelilla ei puhalleta, sillä tartutaan esineisiin pohjasta jos tarvitaan muovailua).
Noista tarroista vielä että kyllä niitä tarra-arkkeja liikkui Riihimäen seudulla RL lopettamisen jälkeen.
Moni niitä osteli ja myöhemmin varmaan liimaili sinne sun tänne.
Mutta kyllä toi kleopatra on aito, näissä proto esineissä on usein se jännä puoli että niissä on käytetty erikoisia värejä ja tekniikoita, joita ei tultu näkemään tuotanossa.
Kiitos ..Puntteli, nuo sanat antaa jo varmistusta alkuperästä. sieltä Riihimäen lasipäiviltä mukaan lähti .. pitäisi varmaan käydä siellä museolla näyttämässä ja tutkia tarkemmin , voisihan siitä olla hyötyä molemmille.. muuten tuo nimimerkkisi viittaako se että sinulla on läheinen suhde lasiin jopa työn kautta ?
Moi Jorkka
En ole työn kautta lasin kanssa tekemisissä mutta omaan kuitenkin liki 20 vuoden kokemuksen alalta vanhojen esineiden kautta.
Nykyisin keskityn lähinnä kotimaiseen 1800-luvun lasiin.