Iittalan tuotekuvasto vuodelta 1941 esittelee viini-, viiina-, shamppanja- ym. laseja. Lisäksi siinä esitellään karahveja, maljoja, tarjottimia, astiastoja sekä paljon muuta puhallettua talouslasia.
Suurkiitos tiedosta. Niinpä onkin. Nyt löytyi jo netistäkin, kun älysin käyttää tuoppi-sanaa!
Lue lisää →
Taitaa olla Nuutajärvi Hiiop, Oiva Toikka
Lue lisää →
Many thanks for your informative posting. I always uncover useful blog posts to pick up new abilities. My most recent blog reading was... Lue lisää →
Ei mitään varmaa ,mutta jotenkin tuli mieleen Keijo Kortesalo. Aivan samaa en löytänyt mutta tutkippas Asmo Uutelan tekeleitä myös.
Lue lisää →
Kuva hieman epäselvä kyseessä varmaan Kaj Franckin pyöreäpohjainen kirjava lasi 5023 (1954-71) ja kaadin (5601) ja settiin kuuluva... Lue lisää →
https://www.etsy.com/listing/1136332125/yellow-glass-creamer-and-sugar-bowl
Linkin kermakko ja sokerikko on myynnissä Ruotsissa.Linkistä... Lue lisää →
Lasinkeräykseen?
Lue lisää →
Hieno esine sinulla.
Oletko kokeillut google: "Tapio Wirkkala 5081" -niin saat joitakin tietoja.
Et ilmoittanut mittoja. jos korkeus on 20 cm, niin se on "Hevosenjalka".
Viivahiottua kristallia.
Valm. 40 -luvun lopussa.
Hei!
Kiitos todella paljon vastauksestasi! Olen ilmeisesti huono googlettamisessa, en löytänyt sieltä mitään. Pitänee yrittää uudelleen. Korkeus on n. 19cm. Minkähän arvoinen tämä mahtaa olla?
Sinä taidat sen taidat parhaiten tietää.
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Iittala__Tapio_Wirkkala_5081__malja...
Tori ilm. on jätetty jo 6.7 ja 7.7 kysyt täältä, että mistään et ole löytänyt mitään tietoa?
O tempora, o mores.
Tuo hintapyyntö hipoo jo törkeää koskontaa! Maljakon arvo lienee jossain 150-200e kieppeillä. Varsaanjalkaa se ei ole nähnytkään...
"Varsaanjalkaa se ei ole nähnytkään..." - Ei olekaan :)
"Varsanjalka"? Eikös esine olekaan "Hevosenjalka"?, kuten jo aiemmin mainittu.
Ilmoituksessa mainittu #5081 on myyjäliikkeen tuotenumero ( ei siis tehtaan antama).
"Törkeää kiskontaa" on erittäin voimakas ilmaisu.
Juu, eräältä henkilöltä kuulin tämän arvion ja myös sen, että kyse olisi nimenomaan mallista 5081. Täältä kyselenkin nyt juuri sen takia varmistellakseni myös muilta asiasta tietäviltä, että onhan malli varmasti kyseinen ja että onko arvo todella tuo. Itse en näistä esineistä tiedä mitään ja mielelläni kuulisin arvioita useammalta, kuin yhdeltä henkilöltä ollakseni varma asiasta. :-) Toki ilmoitulsessani lukee myös, että tarjouksia otetaan vastaan.
KIannattaa varmistaa hintaa muualta kuin jonkun tietämättömän tori-ilmoituksesta. Voinhan minäkin yrittää saa ladasta 200.000e. Tuo 600 on ns. "off the charts". Eli, joku yrittää tietämättömiltä kiskoa hurjia summia.
Hei joniin,
Kuten yllä olevista kommenteista käy ilmi niin olen siis laittanut oman maljakkoni myyntiin toriin yhdeltä henkilöltä saamani hinta-arvion perusteella. Minulle kerrottiin arvon olevan 600e. Ilmoituksen laiton jälkeen aloin pohtia asiaa tarkemmin ja siksi tulin täältä kysymään, jos sattuisin tätä kautta saamaan asiantuntevia mielipiteitä kyseisen esineen arvosta. En aio kiskoa tietämättömiltä hurjia summia, vaan olen itse tietämätön. En halua luopua maljakosta pilkkahintaan mutta ei sitä kukaan myöskään osta, jos hintapyyntö on kolminkertainen arvoon nähden. Muokkaan ilmoitustani kunhan saan jotain varmempaa tietoa todellisesta arvosta...
Esineen hinta on juuri se minkä joku on valmis siitä maksamaan ja jokainen saa pyytää esineestään ihan mitä haluaa - eihän se mene kaupaksi jos kaikki pitävät hintaa aivan liian korkeana.
Törkeä kiskonta määritellään rikoslaissa ja siinä on kyse ihan jostain muusta. Kukaan ei tässä pakota ketään ostamaan maljakoita.
Kun ko. esinettä on hyvin harvoin markkinoilla on vaikeaa sen hintatasoa mitenkään eksaktisti lähteäkään määrittämään. Ihan viisasta on lähteä varmemmin korkealta kuin tietämättään antaa arvokasta taidetta pois pilkkahintaan ja joku trokari sitten hykertelisi tyytyväisenä.
Toivottavasti löytyy ostaja jonka kanssa pääsette sopimukseen, jossa kumpikin osapuoli on tyytyväinen.
http://www.gallerytarvainen.fi/?2357,tapio-wirkkala-viivahiottu-maljakko...
Kyllähän niitä hintoja on monenlaisia ja aika näyttää mille tasolle ne esineestä ja kysynnästä riippuen asettuu.Jos antiikki liikkeessä sanoo,että onpa kallista,niin vastaukseksi voidaaan sanoa,"kaikki on suhteellista".
Esineen oma mallinumero on 3213.