Vaikka Erkkitapio Siiroisen elämä jäi lyhyeksi, hänen lasiuraansa voidaan pitää poikkeuksellisen merkittävänä. Tämän näyttelyluettelon tarkoituksena on valottaa Siiroisen suunnittelijanuraa mahdollisimman monipuolisesti. Tekstin liitteenä on paitsi Riihimäen Lasin ja Kotilasin esineluettelot, myös luettelo SIiroisen Studiolasille suunnittelemista esineistä.
Kaikki OK ! Eikun lisää lasia tunnistukseen.
Lue lisää →
Hei,
Ja olen pahoillani,että tuli virhehuti! Käyn sen verran harvoin sivustolla,ettei aina mene kuin Stömsössä:).
Löysin sitten vihdoin... Lue lisää →
Hei Kristallinkirkas.
Sinun tunnistuspyyntö meni väärään osoitteeseen. Jos haluat tunnistukseen tuon punaisen maljakon toimi seuraavasti... Lue lisää →
Hei,
Tunnistusapua tarvitaan. Oranssinpunainen maljakko jossa on oranssinkeltaisia raitoja. Raidat menevät hieman kiertäen. Suuaukko on... Lue lisää →
Voisikohan tuossa kysyjän toisessa maljassa olla reunakoristeena englantilaisen Georgian Crystalin koriste Chatsworth?Ja jos on, niin... Lue lisää →
Kiitos😊
Lue lisää →
I love the positivity! I am thankful for so much right now in my life. The fact that it is finally cooling off puts a smile on my face. I... Lue lisää →
https://www.designlasi.com/forum/kirkas-kulho
Vanha keskustelu vasemmanpuoleisesta kulhosta.
Lue lisää →
Jossain lähteissä mainittu Okkoliiniksi, mutta riksun tuotoksia kyllä
Voisko olla Tamaran suunnittelema? Hällä on samantapaisia maljakoita,sillä arvelin.
Tätä kuten hyvin montaa muutakaan tuon ajan nk. vientimalliston kovinkin "tutuista" maljakoista ei Riihimäen satavuotisjulkaisussa ole nimetty Tamara Aladinin suunnittelemaksi (vaikka kovin moni mielellään niin tekisi, ja näkee tekevänkin, kun maailman ympäri myynti-ilmoituksia lueskelee).
Mutta - teoriassa kai sekin on mahdollista, koska sen sijaan kerrotaan että suuri osa tuotteista myytiin "anonyymeinä". Siis: on suuri määrä maljakoita, joiden suunnittelijaa ei pystytä varmuudella nimeämään, koska dokumentteja ei ole jäljellä/löytynyt.
Eiköhän se olisi paljon parempi, jos suunnítelija olisi Okkolin saatikka "tusinatavaroiden" suunnittelija Aladin.
Tuleekohan nyt ympäri korvia...;-)
No mielipiteitähän nää kaikki on.
Heh, ei minulta tule ainakaan ympäri korvia tuon takia. :)
Mielipiteistä ja ennen kaikkea mielikuvistahan näissä aina on kyse. Faktat eivät vaan aina seuraa perässä kun toiveajattelu voittaa järjenkäytön.
Omana mielipiteenäni voisin ko. maljakosta sanoa, ettei sen muotoilu toisi suurta glooriaa juuri kellekään. Ja kaikki Okkolinin keräilijät voisivat pikemminkin siis toivoa, että se olisi Aladin. :D
Ja tässä sitä on pohtimista enemmänkin: onko arvokasta suunnittelijan nimi, vaiko itse muotoilu. Onko arvokasta tavaran laatu, taikka arvo silloin kun se uutena myytiin vai riittääkö se, että tuote on nyt vanha ja harvinainen? Hmm... mielenkiintoista!? ;)
(tuplaviesti muokattu tyhjäksi)
Kyllähän se pääsääntöisesti on niin, että se tavara mikä silloin joskus oli niin "hienoa" ja kallista ettei tavallinen duunari sitä pystynyt ostamaan on tänäpäivänäkin sitä kallista ja himoittua.
Sitten on nuo sarjatuotantovaasit, joita dumpattiin maailmalle sen verran paljon, että hinnat saatiin kohtuulliseksi jopa näille duunareille, nämä vaasit lukuunottamatta joitain poikkeuksia ovat edelleen melko edullisia/arvottomia juuri sen takia, että valmistusmäärät olivat monisatakertaisia verrattuna taidelaseihin.
No se siitä......